Designing a Digital Branding Model for the Political Persona of Lady Fatimah al-Zahra
DOI:
https://doi.org/10.31185/wjfh.Vol20.Iss4/Pt2.822Keywords:
Personal branding, digital branding, political persona, Lady Fatimah al-Zahra (Peace Be Upon Her).Abstract
In the digital age, personal marketing strategy is considered the best way to enhance a political persona and choose the appropriate approach for personal excellence. Lady Fatimah al-Zahra (Peace Be Upon Her), as the highest-ranking woman in the world, was able to present various aspects of an outstanding human character throughout her short life, aspects that can be replicated across eras and throughout history. With the increasing number of online users, the development of mobile phone tools, and the rise of social media, marketing such a prestigious persona in the digital space has become a necessity that cannot be ignored. It is essential to make it possible to replicate this persona in the digital environment to raise awareness among the Islamic youth, especially women, regarding the various facets of Lady Fatimah’s character. Investigations have shown that this crucial issue has been overlooked in previous studies; therefore, the current research aims to present a model for the digital personal branding of this unique persona by studying the political dimensions of al-Zahra (Peace Be Upon Her) and providing the necessary requirements to present this model more effectively in the digital age. To achieve the research goal, in addition to examining historical and narrative sources related to the political dimensions of al-Zahra’s character, a comprehensive review of studies in the field of digital branding was conducted, and expert opinions were surveyed. The results revealed that the proposed framework has four main dimensions: the content dimension, the governance dimension, the cultural dimension, and the visionary dimension of al-Zahra’s unique political identity, which includes 23 requirements for developing her personal brand in the digital space. The proposed framework can serve as a roadmap for institutions responsible for religious and cultural activities, aiming to set a role model for youth, especially Muslim women
Downloads
References
مصادر
ابن شهر آشوب، مناقب آل أبي طالب، (1379)، تحقيق محمد حسين أشتياني وهاشم رسولي، قم: دار العلامة.
ابن هشام، عبد الملك بن هشام وآخرون، السيرة النبوية، بيتا، بيروت: دار المعرفة.
. الأربالي، علي بن عيسى (1381)، كشف الغمة في معرفة الأئمة، تصحيح السيد هاشم رسولي محلاتي، تبريز: دار بني هاشمي للنشر.
البيهقي، أحمد بن الحسين، أدلة النبوة ومعرفة مكانة صاحب الشريعة، ترجمة محمود مهدوي الدمغاني (1361)، المجلد الثاني، شركة النشر العلمي والثقافي
. رفيعي، علي (2006)، مقدمة في سيرة فاطمة (أخلاقية، تربوية، اجتماعية سياسية)، قم: زمزم هدايات.
ريزانه، جلال، وبقريان، رضا. (1401). دراسة نموذج العلامة التجارية الشخصية في مدرسة الشهيد سليماني. المجتمع المهدوي، 3(1 (5 متوالية))، 29-86.
. شهرياري، روح الله (2017)، أصول تنمية الأخلاق عند الأبناء في تربية الزهراء (ع)، مجلة الأخلاق، المجلد 32، ص 123-145
الطبري، محمد بن جرير (1413هـ)، أسباب الإمامة، تنقيح: قسم الدراسات الإسلامية، البعث، قم:
الطوسي، محمد بن الحسن (1411هـ)، الغيبة للحج، ترجمة عباد الله الطهراني وعلي أحمد ناصح، قم: دار المعارف الإسلامية.
مفيد، محمد بن محمد، (1413هـ) الخصاص، تحقيق علي أكبر الغفاري ومحمود المحرمي الزرندي، المتمر العلمي اللافية الشيخ المفيد.
الواقدي، محمد بن عمر، المغازي: تاريخ حروب النبي، ترجمة محمود مهدوي الدمغاني، (2010) المركز الأكاديمي للنشر.
Dumont, G., & Ots, M. (2020). Social dynamics and stakeholder relationships in personal branding. Journal of Business Research, 106, 118-128.
Gorbatov, S., Khapova, S. N., & Lysova, E. I. (2018). Personal branding: Interdisciplinary systematic review and research agenda. Frontiers in psychology, 9, 2238.
Gorbatov, S., Khapova, S. N., & Lysova, E. I. (2019). Get noticed to get ahead: The impact of personal branding on career success. Frontiers in psychology, 10, 2662.
Gorbatov, S., Oostrom, J. K., & Khapova, S. N. (2023). Work does not speak for itself: examining the incremental validity of personal branding in predicting knowledge workers’ employability. European Journal of Work and Organizational Psychology, 1-14.
Jacobson, J. (2020). You are a brand: social media managers’ personal branding and “the future audience”. Journal of Product & Brand Management, 29(6), 715-727.
Khedher, M. (2014). Personal branding phenomenon. International journal of information, business and management, 6(2), 29.
Khedher, M. (2015). An inspiring resource for developing personal branding phenomena. Marketing Review, 15(1).
Labrecque, L. I., Markos, E., & Milne, G. R. (2011). Online personal branding: Processes, challenges, and implications. Journal of interactive marketing, 25(1), 37-50.
Rangarajan, D., Gelb, B. D., & Vandaveer, A. (2017). Strategic personal branding—And how it pays off. Business Horizons, 60(5), 657-666.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 د. مونا جامی بور، د. سیده فاطمه فقیهی، د. مريم بردبار
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.